FAQ – koronawirus

W związku z licznymi wątpliwościami opracowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez studentów i pracowników pytania.

Czy biblioteka Uniwersytecka będzie funkcjonowała bez zmian?

Z dniem 12 marca 2020 roku zamyka się dla czytelników Bibliotekę Główną UTH Radom. Terminy zwrotu wypożyczonych książek zostają automatycznie przedłużone i nie będą naliczane opłaty za ich przetrzymanie. Nie ma możliwości składania zamówień. Ważność zamówień złożonych przed 12 marca oraz rezerwacji gotowych do odbioru jest wydłużona do 30 maja. Czytelnicy mogą korzystać z zasobów Biblioteki dostępnych on-line.

Czy domy studenckie UTH Rad. będą funkcjonować w trakcie odwołania zajęć?

Domy studenckie funkcjonują. Uniwersytet wstrzymał kwaterowanie nowych osób i wprowadził zakaz odwiedzin przez gości zewnętrznych w akademikach.

Czy opłata za miejsce w domu studenckim będzie umorzona?

Odpłatność za miesiąc marzec 2020 r. pozostaje bez zmian, odpłatność za miesiąc kwiecień 2020 r. wynosi 50% ceny za miejsce.

Czy ograniczona zostaje mobilność studentów, doktorantów i pracowników?

Tak. Od dnia 12 marca do 30 kwietnia br. wstrzymane zostały wyjazdy służbowe, w tym udział w konferencjach zagranicznych pracowników Uczelni, wyjazdy zagraniczne i przyjazdy studentów i doktorantów oraz gości przyjeżdzających z zagranicy do UTH Rad.

Czy jest dozwolone przebywanie w budynkach Uniwersytetu?

Wszelkie podejmowane przez Uniwersytet działania prowadzą do ograniczenia przemieszczania się osób oraz w miarę możliwości unikania bezpośrednich kontaktów do minimum. W komunikacji zaleca się wykorzystywanie korespondencji mailowej i kontaktów telefonicznych. Władze UTH Rad. proszą wszystkich o każdorazowe rozważenie celowości wizyty na Wydziale lub w Rektoracie.

Co z pracownikami, którzy muszą sprawować opiekę nad dzieckiem?

W zależności od wieku dziecka pracownikowi przysługuje prawo do zasiłku opiekuńczego z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem.

Jeśli BOS-y nie funkcjonują w normalnym trybie, gdzie i kiedy będzie można przedłużyć legitymację studencką?

Premier Jarosław Gowin podpisał rozporządzenie, dzięki któremu ważność legitymacji studenckich i doktoranckich zostanie, na mocy rozporządzenia, automatycznie wydłużona do 31 maja, bez konieczności osobistego stawiania się w Biurze Obsługi Studenta.

Jak będzie funkcjonowała kancelaria główna ?

1. Dyżur w Kancelarii Głównej codziennie w godzinach 9.00- 10.30.
2. Korespondencję w formie papierowej należy przekazywać przez Kancelarię Główną UTH Radom.
3. Odbiór i doręczanie korespondencji do jednostek organizacyjnych odbywać się będzie 2 razy w tygodniu tj. poniedziałek i środa.
4. Przygotowaną korespondencję należy dostarczyć na portiernię w podpisanych teczkach w dniu odbioru: do godziny 10.30.
5. Korespondencja przychodząca będzie dostarczana do tych samych teczek.
6. W budynku Rektoratu odbiór korespondencji przez pracownika Kancelarii Głównej nastąpi po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym.
7. Pisma zawierające informacje poufne, powinny być zaadresowane do odpowiedniej jednostki, zawierać oznaczenie nadawcy i napis: „dane osobowe”/ „poufne”.
8. Poczta Polska wstrzymała wysyłanie listów i paczek poza granice kraju.

Jak postępować z dokumentacją podczas wykonywania pracy zdalnej? 

Informacja naczelnego dyrektora Archiwów Państwowych dotycząca postępowania z dokumentacją w związku z wykonywaniem pracy zdalnej – SPRAWDŹ

Jeśli mają Państwo jeszcze jakiejś pytania, to prosimy je kierować na adres:

kanclerz@uthrad.pl
Tomasz Paduch p.o. kanclerza UTH Rad.pl

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Nie
Wróć